Svet Honda

Modely Honda zajtrajška

Jadrom všetkého, čo robíme, je radosť a nadšenie, keď sa delíme o naše najväčšie ambície s každým na svete; naozaj sa nám páči, keď sa veci stávajú realitou. Soičiro Honda raz povedal: „Všetci máme právo na bláznivé sny”.

Posunúť

Logo značky Honda.

Veľkou prioritou je menší dopad

Ako používame technológie v starostlivosti o životné prostredie.

Modrá obloha pre naše deti

Naše celosvetové environmentálne heslo znie „Modrá obloha pre naše deti“. Tento výraz poznajú naši technici, ktorí ho prvý raz použili ako internú výzvu v sedemdesiatych rokoch minulého storočia, keď vyvíjali motor CVCC. Tento motor je dôkazom toho, čo sa dá dosiahnuť s originálnym myslením, a je to zásada, ktorú dodnes s hrdosťou dodržiavame.

Naše ciele v oblasti emisií CO2

Ambiciózne ciele, ktoré sme si stanovili.

Stanovili sme si konkrétne ambiciózne environmentálne ciele. Do roku 2020 majú automobily Honda produkovať o 30 % menej CO2 v porovnaní s tým, koľko naše vozidlá vyprodukovali v roku 2001. Zároveň plánujeme veľkú redukciu ďalších výfukových emisií, čo pomôže udržať vzduch v našich mestách čistejší pre všetkých.

Ambície v oblasti emisií

Náš cieľ do roka 2050 je ešte ambicióznejší. Chceme, aby sa množstvo emisií CO2 našej celosvetovej flotily automobilov znížilo na polovicu v porovnaní s našimi modelmi z roku 2001. Tento cieľ platí pre všetky používané automobily Honda, nielen pre nové predané vozidlá. V praxi to znamená, že v automobiloch Honda sa budú musieť znížiť emisie CO2 o 80 – 90 % v porovnaní s modelmi z roku 2001. Výhody pre zákazníkov a životné prostredie sú jasné.

Detailný záber na ukazovatele automobilu Honda.

Používanie displejov s informáciami pomáha vodičom automobilov Honda osvojiť si efektívnejšie správanie sa na ceste. Zelená je tu vyslovene dobrá.

Výrez motora Honda.

Naše stále efektívnejšie spaľovacie motory prispievajú k čistejšiemu ovzdušiu v súčasnosti, kým sa dočkáme technológií zajtrajška.

Clarity

Výkon H.

Honda Clarity predstavovala technologický prielom. Tento koncepčný automobil poháňaný vodíkovými palivovými článkami sme predstavili už v roku 2006 a krátko potom sa verzia vyrábaná v limitovanej sérii (FCX Clarity) stala prvým komerčne dostupným automobilom s palivovými článkami na svete.

Druhá generácia

Najnovšia verzia, Clarity FCV, je dostupná pre vybratých zákazníkov v Európe, aby nám pomohli ďalej zlepšiť a overiť koncepciu elektrifikovaného motorového pohonu. Všetko, čo sa naučíme s modelom Clarity, prenesieme do vývoja nasledujúcej generácie modelu a našej dlhodobej budúcnosti.

Trojštvrťový pohľad spredu na Hondu Clarity FCV vychádzajúcu z lode.

Prvý model Clarity FCV, najvyspelejšie vozidlo spoločnosti Honda s nulovými emisiami, prichádza do Európy.

Životný cyklus výroby v spoločnosti Honda

Zdokonalovanie výrobného procesu.

Pri hodnotení kritérií vplyvu automobilu na životné prostredie sa technici spoločnosti Honda zaoberajú každou jednotlivou fázou životnosti automobilu. Tento postup nazývame hodnotenie životného cyklu spoločnosti Honda (Honda Lifecycle Assessment) alebo skrátene LCA. Pomáha nám úplne minimalizovať vplyv našej výroby a činností.

Spoločné úsilie

Začína sa v prvých fázach vývoja a zameriava sa na zníženie vplyvov výroby a všetkých dodávateľov dielov do našich závodov na výrobu automobilov. Pomáhame aj predajcom spoločnosti Honda, aby sa stali ekologickejšími.

Recyklovaný obsah

Vozidlo má najväčší vplyv na životné prostredie, keď sa používa. Vtedy sa podieľa na troch štvrtinách celkových emisií CO2. Preto sú naše smelé ciele v súvislosti s CO2 také dôležité. Podľa predpisov EÚ o vozidlách po dobe životnosti sú automobily Honda recyklovateľné – viac ako 90 % z našich automobilov sa môže znovu využiť.

Budovanie dôvery

Akadémia Honda vznikla pre nás, aby sme lepšie porozumeli a slúžili každému jednému nášmu zákazníkovi.

Snímka Akadémie Honda.
Technik spoločnosti Honda pracujúci na automobile v továrni.

Spoločnosť Honda motivuje svojich spolupracovníkov, aby navrhovali spôsoby, ako minimalizovať náš vplyv na životné prostredie.