Svet Honda

Hrdinovia histórie spoločnosti Honda

Naša pýcha Civic: Civic sme uviedli na trh v sedemdesiatych rokoch minulého storočia. O 10 generácií neskôr si každý deň kúpi jednu novú skoro 2 000 ľudí.

Posunúť

Logo značky Honda.

Automobily, ktoré z nás urobili to, čím sme

„Spoločnosť nedefinujú najlepšie ľudia ani história, ale jej výrobky.“ Soičiro Honda

Na štyroch kolesách

Šesťdesiate roky.

Vedeli ste, že náš prvý automobil T360 bol nákladným vozidlom? Náš druhý automobil S500 bol však trhák: malý dvojsedadlový športový automobil, ktorý sa dal vytočiť do neuveriteľných 9 500 ot./min a dosahoval rýchlosť 130 km/h, bola to cestná verzia koncepčného automobilu S360. Od nezávislého odpruženia až po dvojvačkový motor, tento automobil bol vyspelejší ako väčšina uznávaných rivalov.

Efekt Honda

Odbyt bol spočiatku malý, ale automobily Honda už boli na mape – a po predaji viac ako 100 000 kusov modelu T360 prišiel skutočný prielom osobných automobilov Honda: N360. Maximálne príťažlivá mini Honda, bol to tento mikrozázrak, ktorý vydláždil cestu pre našu hviezdu sedemdesiatych rokov, Civic…

T360

Naším úplne prvým automobilom bolo v šesťdesiatych rokoch minulého storočia nákladné vozidlo. Bol to obrovský úspech a predalo sa viac ako 100 000 kusov.

Trojštvrťový pohľad spredu na nákladné vozidlo Honda zo šesťdesiatych rokov minulého storočia.
Trojštvrťový pohľad spredu na Hondu S500.

Prekrásny športový automobil Honda S500 bol puristický sen, ktorý nás okamžite umiestnil na mapu automobilového sveta.

Výkonné trio

Sedemdesiate roky.

Pôvodná Honda Civic, trojštvrťový pohľad spredu.

Pôvodná Honda Civic bola skvelo koncipovaná a bol to správny automobil presne v správnom čase.

Sedemdesiate roky sa rozhýbali. A Honda rozhýbala sedemdesiate roky. Uviedli sme na trh doteraz najpredávanejší automobil, Civic, brilantné majstrovské dielo, ktoré bleskovo dobylo svet. Hlavne Amerika sa ho nevedela nasýtiť, pretože popri ňom sa domáca konkurencia javila ako ťarbavé, neekonomické dinosaury.

Najpredávanejší model

O štyridsať šesť rokov neskôr sa predalo viac ako 24 miliónov automobilov Civic a každý rok si tohto hrdinu značky Honda kupuje 700 000 ľudí. Úspech modelu Honda Civic v sedemdesiatych rokoch minulého storočia viedol k volaniu po väčšej Honde, čomu sme vyhoveli v podobe modelu Honda Accord. Na trh sme dokonca uviedli aj príťažlivé kupé 2 + 2 s názvom Prelude. Aj tomuto modelu sa darilo. Naozaj sme boli len na začiatku…

Trojštvrťový pohľad zozadu na Hondu Accord.

Za modelom Honda Civic rýchlo nasledovala Honda Accord, ďalšia Honda, ktorá sa prvý raz objavila v správnom čase a pokračuje do dnešných dní.

Úspech v osemdesiatych rokoch

Osemdesiate roky.

Bola to doba dlhých vlasov, širokých pliec a vysokých otáčok. Náš trhák Honda CRX 1.6i-16 bol motoristickou senzáciou, ktorá predstavila svetu zázrak motorov konštrukcie VTEC. Dnes je to moderná klasika. Pokračujeme aj v inováciách. Model Honda Civic Shuttle bol jedným z prvých automobilov MPV na svete a špecialistom na prepravu osôb.

Zrodila sa legenda

Uviedli sme na trh nový luxusný model s názvom Legend. A v USA novú luxusnú značku na jeho predaj: Acura, prvú japonskú prémiovú značku na svete. Navrhli sme aj Hondu pre Európu, rodinný hatchback Concerto. Bol tak populárny, že sme sa čoskoro rozhodli vyrábať ho v Európe.

Technológia VTEC

V osemdesiatych rokoch minulého storočia bol v cestnom automobile po prvýkrát použitý motor so systémom variabilného časovania ventilov.

Concerto bola Honda pre Európu a tvorila dôležitú súčasť nášho vzťahu so spoločnosťou British Leyland.

Ikony deväťdesiatych rokov minulého storočia

Deväťdesiate roky.

Trojštvrťový pohľad spredu na Hondu NSX v horách.

Honda NSX bola náš prvý superautomobil a navždy zmenila celý sektor výkonných automobilov.

Roky sme snívali, že budeme vyrábať vysokovýkonný superautomobil. V novom desaťročí sa tento sen splnil: na neuveriteľný model NSX sa podpísal Ayrton Senna a dokázal poslať konštruktérov európskych rivalov späť k rysovacím doskám. Stále sme sa však držali pri zemi a uvedením dômyselného, kompaktného modelu CR-V sme predvídali posun k automobilom SUV. Dnes je to najpredávanejšie SUV na svete.

Zrod modelu Type R

V deväťdesiatych rokoch minulého storočia sme predstavili náš vysokovýkonný rad R – R znamená Racing (pretekársky model) – a neskôr v roku 1999 sa k rýchlym cestným modelom Civic Type R a Accord Type R pridal roadster Honda S2000. Ako nová podoba pôvodného automobilu S500 sa stal darčekom k našim 50. narodeninám.

Trojštvrťový pohľad spredu na Hondu S2000.
Trojštvrťový pohľad spredu na Hondu Civic Type R.

Dnešná Honda Civic Type R sa stále chváli červeným logom Honda s písmenom H, ktoré jasne definuje jej pretekársku DNA.

Preteky spoločnosti Honda s priestorom

Obdobie po roku 2000.

História spoločnosti Honda vo výrobe revolučných malých automobilov siaha do šesťdesiatych rokov minulého storočia. V roku 2002 sme dokázali, že kreativita je živá a zdravá. Jazz bolo supermini s priestorom rodinného automobilu. Palivovú nádrž sme umiestnili pod predné sedadlá, a vytvorili sme tak viac priestoru vzadu. Tento priestor sme potom úplne využili vynálezom sedadiel Magic Seat, ktoré sa preklápajú, nakláňajú a sklápajú. Sedadlá nikdy neboli tak praktické. Pre vodičov, ktorí potrebujú priestor, ale nechcú sa vzdať výkonnosti, ponúkame model Honda Stream – spojenie štýlu športového kupé a všestrannosti MPV.

Viac priestoru

Pretože sme nikdy neprestali snívať, vytvorili sme minivan Honda FR-V: lepšie je mať šesť sedadiel ako päť, dômyselný interiér znamená, že nebol potrebný kompromis medzi priestorom pre cestujúcich a batožinovým priestorom. Na rozdiel o toho Honda Insight mala len dve sedadlá, ale nikomu to nevadilo. Bol to prvý hybrid predávaný v Európe a bol to automobil, ktorý predbehol čas.

Trojštvrťový záber zozadu na interiér Hondy Jazz so zobrazením sklopených sedadiel Magic Seats.

Kto povedal, že malé automobily musia byť malé aj vo vnútri? Sklápacie sedadlá v našej priestrannej Honde Jazz sú také dômyselné, že sme ich nazvali Magic Seats.

Trojštvrťový pohľad spredu na Hondu Jazz na morskom pobreží.

Dorazilo naše super, supermini a každého prekvapilo nenápadne veľkým vnútorným priestorom.

Znovuzrodení priekopníci a skutoční hrdinovia

Od roku 2010 dodnes.

Pôvodná Honda HR-V, trojštvrťový pohľad spredu.

Prvá generácia HR-V mala prezývku „Joy Machine“.

S revolúciou malých SUV sme prišli skoro. Snáď až príliš skoro. Naša Honda HR-V z roku 1999 sa veľmi páčila, ale ubehlo desať rokov, kým sme ju nahradili. Keď sme sa k tomuto názvu v roku 2015 vrátili, trh bol pripravený a súčasný model HR-V sa stal najpredávanejším malým SUV na svete.

Superrýchlosť

Prepracovali sme aj superautomobil NSX pre modernú dobu ako hybridné majstrovské dielo. Naším súčasným hrdinom je Civic Type R, automobil s výkonom 320 konských síl a kráľ športových hatchbackov. Pretože, ako náš zakladateľ Soičiro zvykol hovoriť, „všetci máme právo na bláznivé sny”.

Najnovšia Honda NSX, trojštvrťový pohľad spredu.

Najnovší model NSX, podobne ako pôvodný, mení pravidlá hry. Výkon je explozívny, napriek tomu môže jazdiť aj úplne na elektrický pohon.